BusMan 200
Subscription System
Subskrypcja
- Plan 1
- Filar 1
- Plan 2
- Filar 2
- Plan 3
- Filar 3
BusMan operation
Eksploatacja systemu BusMan
three issues to be discussed.
trzy kwestie do dyskusji.
-
BusMan is a superior and key system in IT architecture.
The scale of operations and responsibility requires regular funding. -
BusMan to system nadrzędny i kluczowy w architekturze
IT.
Skala działalności i odpowiedzialność wymaga regularnego finansowania. -
BusMan is a large program.
The source code has an order of magnitude more lines than e.g. ticketing or ITS applications. The stability of the development team is a necessary condition. -
BusMan to program dużych rozmiarów.
Kod źródłowy liczy o rząd wielkości więcej linii, niż np. aplikacje biletowe czy ITS. Koniecznym warunkiem jest stabilność zespołu programistów. -
BusMan financing is a process, not a project.
No permanent procedures for stable financing of processes. -
Finansowanie BusMana to proces, nie projekt.
Brak utartych procedur stabilnego finansowania procesów.
BusMan system
System BusMan
everyday use.
codzienne użytkowanie.
-
BusMan is a complex, hybrid system.
It is used not only for records and management of „contents” (documents – schedules), but for contents production too (CAD designing) – this causes such a significant code size. -
BusMan jest złożonym systemem hybrydowym.
Służy nie tylko do ewidencji i zarządzania „treścią/ kontentem” (dokumentami – rozkładami), ale również do „wytwarzania treści” (projektowania typu CAD) – stąd tak znaczny rozmiar kodu. -
BusMan is part of the Critical Infrastructure (CI).
It is not possible to provide public transport services or account their performance without timetables. -
BusMan to część Infrastruktury Krytycznej (IK).
Nie można świadczyć usług transportu zbiorowego ani rozliczać ich wykonania bez rozkładów jazdy.
BusMan
software you can rely on.
oprogramowanie, na którym można polegać.
-
The period of the pandemic checked the credibility of
BusMan.
The system has proved its reliability in conditions of unprecedented time pressure. -
Okres pandemii udowodnił niezawodność BusMana.
System sprawdził się w warunkach bezprecedensowej presji czasu. -
High technical level and adaptation to local needs.
No competitor offering a reasonable alternative has emerged for 30 years. -
Wysoki poziom techniczny i dostosowanie do lokalnych potrzeb.
Przez 30 lat nie pojawił się konkurent, oferujący rozsądną alternatywę. -
Constant modernization - migration to the latest technical
standards.
64 bit, MS SQL database, Unicode standard, React Electron technology. -
Stała modernizacja – migracja do najnowszych standardów
technicznych.
64 bit, baza MS SQL, standard Unicode, technologia React Electron.
BusMan system
System BusMan
task for today.
zadanie na dziś.
-
After 30 years, it is necessary to update the business
model.
The subscription model seems to be the most adequate. It has recently been introduced for the B2B sector by a number of companies, starting from Microsoft, Adobe and Oracle. It allows for rational forecasting of operating costs. -
Po 30 latach jest konieczne uaktualnienie modelu
biznesowego.
Najbardziej adekwatny jest model subskrypcyjny, który dla sektora B2B wprowadziło ostatnio szereg firm, poczynając od Microsoftu, Adobe czy Oracle. Pozwala na racjonalne przewidywanie kosztów eksploatacji. -
The fees must be adjusted to the cost and size of the
market.
The minimum size of the team at this scale of the system is 5 program developers and technical service (full-time employment only); MANDAY IT rates for the Polish market may be useful for comparison. -
Opłaty muszą być adekwatne do kosztów i rozmiaru
rynku.
Minimalna wielkość zespołu przy tej skali systemu to 5 programistów iobsługa techniczna (zatrudnienie wyłącznie na etat); do porównania przydatne mogą być stawki przetargowe MANDAY IT dla rynku polskiego.
BusMan finances
BusMan finanse
safe boundary parameters.
bezpieczne parametry graniczne.
- (P.1) Maintenance | modernization | new technical standards
- (F.1) Utrzymanie | modernizacja | nowe standardy techniczne
- (P.2) Operation | functionality | new user needs
- (F.2) Eksploatacja | funkcjonalności | nowe potrzeby użytkownika
- (P.3) Optimization | automation | new sources of savings
- (F.3) Optymalizacja | automatyzacja | nowe źródła oszczędności
Cost | Amount (zł/mo) | |
---|---|---|
Koszt | Kwota (zł/mc) | |
3 senior developers (BM200 app, BCB app, algorithms) | 3 starszych programistów (aplikacja BM200, aplikacja BCB, algorytmy) | |
2 developers (BM200 db, CB db) | 2 programistów (baza BM200, baza CB) | |
Customer service personnel, training, documentation, data operations | Personel obsługi klienta, szkolenia, dokumentacja, operacje na danych | |
Development tools - server part | Narzędzia deweloperskie – część serwerowa | |
Other costs (premises, travel, equipment, management) | Pozostałe koszty (lokale, podróże, sprzęt, zarząd) | |
Total monthly cost | Razem koszty miesięczne |
Subscription solution
Rozwiązanie subskrypcyjne
Plans 1+2 or 1+2+3.
Filary 1+2 lub 1+2+3.
PLAN 1
MAINTENANCE
FILAR 1
UTRZYMANIE
17500 zł/mo
- Application and inferfaces efficiency
- Efficiency and update of the system – component of the critical infrastructure
- Sprawność aplikacji i interfejsów
- Sprawność i aktualizacja systemu–składnika infrastruktury krytycznej
- net fee at a contract for 12 months Plan 2 and 3 in package
- opłata netto przy umowie na 12 miesięcy pakiety z Filarem 2 i 3
PLAN 2
BUSMAN CLOUD
FILAR 2
BUSMAN CLOUD
18500 zł/mo
- Reporting studio in Cloud
- Cross-sectional reporting tools and cloud services
- Reporting studio w chmurze
- Narzędzia do tworzenia przekrojowych raportów i usługi chmurowe
- net fee at a contract for 12 months 5% discount in package
- opłata netto przy umowie na 12 miesięcy 5% zniżki w pakiecie
PLAN 3
OPTIMIZATION
FILAR 3
OPTYMALIZACJA
19500 zł/mo
- Multiribbon, Synchron and Optimobus
- Technology for automatic schedules generation and optimization
- Multiwstęga, synchron i optimobus
- Technologia automatycznego generowania i optymalizacji rozkładów
- net fee at a contract for 12 months 10% discount in package
- opłata netto przy umowie na 12 miesięcy 10% zniżki w pakiecie
Plan Analysis
Analiza Filar
The specific benefits each Plan provides.
Konkretne korzyści, jakie zapewnia każdy Filar.
-
Operation of the BusMan system: the reliability of
the Critical Infrastructure.
-
Eksploatacja systemu BusMan: pewność działania
Infrastruktury Krytycznej.
-
Guaranteed system updates – tool
software and data repository, adapted to a dynamically
changing environment (operating systems, security,
database engines) and to new functionalities.
Updates of interfaces to third-party hardware and software, without which the functioning of communication is practically impossible today (on-board systems, ticketing, DIP, ITS, internet etc.) -
Stałe aktualizacje samego systemu –
oprogramowania narzędziowego i repozytorium danych,
dostosowane do dynamicznie zmieniającego się środowiska
(systemy operacyjne, zabezpieczenia, silniki baz danych)
i do nowych funkcjonalności.
Aktualizacje interfejsów do sprzętu i oprogramowania firm trzecich, bez których funkcjonowanie komunikacji jest dziś już praktycznie niemożliwe (systemy pokładowe, biletowe, DIP, ITS, internet itd.)
The Plan 1 maintenance contract is designed to ensure
the continued and secure operation of BusMan. Under the
contract, the subscriber has at his disposal:
Umowa utrzymaniowa w ramach Filaru 1 służy zapewnieniu
nieprzerwanej, pewnej pracy BusMana. W jej ramach
subskrybent ma do dyspozycji:
-
BusMan Cloud and BusMan Reporting Studio: access to
data and creating reports.
-
BusMan Cloud i BusMan Reporting Studio: dostęp do
danych i tworzenie raportów.
-
BusMan Reporting Studio as a part of
Plan 2, it provides the user with the ability to create
quickly statements based on pivot tables on their own.
No need of penetration the complicated structure of the
BusMan CB database or advanced programming skills.
The functioning of BusMan Reporting Studio is based on a cloud infrastructure BusMan Cloud. Due to this, the user has access to advanced technology and tools at any place and time, allowing to properly respond to dynamic changes in demand (distribution of updates, fast remote service, backup copies, testing changes, etc.). -
BusMan Reporting Studio w ramach
Filaru 2 udostępnia użytkownikowi możliwość szybkiego
tworzenia zestawień na zasadzie tabel przestawnych we
własnym zakresie, bez potrzeby wnikania w skomplikowaną
strukturę bazy BusMan CB i bez zaawansowanych
umiejętności programistycznych.
Funkcjonowanie BusMan Reporting Studio oparte jest na infrastrukturze chmurowej BusMan Cloud. Dzięki temu użytkownik ma dostęp do zaawansowanej technologii i narzędzi w każdym miejscu i czasie, pozwalającej właściwie reagować na dynamiczne zmiany popytu (dystrybucja uaktualnień, szybki serwis zdalny, kopie bezpieczeństwa, testowanie zmian i in.). -
BusMan Cloud and BusMan Reporting Studio: access to
data via CB databases.
-
BusMan Cloud i BusMan Reporting Studio: dostęp do
danych w ramach baz CB.
-
CB_unicode – basic CB database used to
archive timetables and make them available via dedicated
interfaces
CB_rt – stores data from implementation (punctuality and filling)
CB_rs – creating dynamic reports BusMan Reporting Studio
CB_pdf – an archive of ready reports in a time sequence
CB_php – settlement of transport work with carriers and payers (contract rates, valorization, penalties)
CB_bg – CB db to schedule monthly drivers work -
CB_unicode – podstawowa baza CB
służąca do archiwizacji rozkładów jazdy i ich
udostępniania za pomocą dedykowanych interfejsów
CB_rt – przechowuje dane z realizacji (punktualność i napełnienia)
CB_rs – tworzenie dynamicznych raportów BusMan Reporting Studio
CB_pdf – archiwum gotowych raportów w układzie czasowym
CB_php – rozliczenia kwotowe pracy przewozowej z przewoźnikami ipłatnikami (stawki umów, waloryzacja, kary)
CB_bg – baza CB do planowania miesięcznej pracy kierowców
Plan 2 allows to manage a set of CB databases,
functionally diversified:
Filar 2 pozwala zarządzać zestawem baz CB zróżnicowanych
funkcjonalnie:
-
Multiribbon, Synchron & OptimoBus: automation of
generation and optimization of schedules.
-
Multiwstęga, Synchron i OptimoBus: automatyzacja
generowania i optymalizacji rozkładów.
-
Within Plan 3 the functionality of the three key
modules has been combined into one
technological sequence on the BusMan
Cloud platform, creating ready timetables in a total
time of several hundred seconds.
Schedule generator needs under 10 seconds, even for large sets of lines. Synchron ensures efficient work - sufficient even for the systems of many communication routes in very large agglomerations. OptimoBus in typical situations allows to save about 4-8% of tasks / vehicles and services / drivers compared to the average results achieved by designers in manual work, keeping the assumed parameters of schedules (working time, minimal layovers, breaks, etc.). -
W ramach Filaru 3 funkcjonalność trzech kluczowych
modułów została połączona w jeden
ciąg technologiczny na platformie
BusMan Cloud, tworzący gotowe rozkłady jazdy w łącznym
czasie kilkuset sekund.
Generator rozkładów nawet dla dużych zestawów linii potrzebuje poniżej 10 sekund. Synchron zapewnia wydajność pracy wystarczającą nawet dla układów wielu ciągów komunikacyjnych w bardzo dużych aglomeracjach. OptimoBus w typowych sytuacjach pozwala zaoszczędzić ok. 4-8% zadań/ wozów i służb/ kierowców w porównaniu do przeciętnych rezultatów, osiąganych przez projektantów w trybie pracy ręcznej, zachowując zgodność z założonymi parametrami rozkładów (czas pracy, postoje, przerwy itp.).